Cayman Islander | Diary of a Freelance Programmer traveling the world

Cayman Islander's blog - Diary of Freelance Programmer

Pixmac - Prodej a nákup fotek na Webu

Pixmac Photo PicturesKdysi jsem v příspěvku - Kupujete fotky nebo používáte fotky z Webu, upozorňoval na několik dobrých stránek, kde je možné najít nějaké fotky zdarma, příp. kde lze fotografie a obrázky sdílet na Webu.

Rozhodl jsem se nedávno, že udělám konečně pořádný foto portál, proberu ty gigabajty fotek na disku za posledních pár let, udělám nějaké základní informační stránky o pár zemích, no a některé vybrané fotky budu nabízet i k prodeji. Nic si od toho neslibuji, každý světový portál nebo agentura má svých fotek dost, jen taková legrace :-)

Procházel jsem takhle různé stránky na Webu a řekl jsem si, proč ale vymýšlet něco již dávno hotového a fungujícího? Stačí přece jen využít stávajících dobrých služeb, které překonávají v mnohém to, co bych já opět složitě vymýšlel. Těch portálů na sdílení a prodej fotek po Webu jsou opravdu stovky.


Kde prodávat i nakupovat fotky na Internetu?

Náhodně jsem takhle narazil i na stránky Pixmac.com, které se mi docela zalíbily. Místo vývoje vlastního portálu asi tedy začnu využívat tuhle službu a nahraju tam pár fotek, až je trochu vytřídím a zpracuji. Mrknul jsem ještě na Pixmac dream team na stránkách "About us" a co nevidím, ona je to česká firma z Prahy! O důvod více podpořit takový sympatický projekt.

Pixmac - Microstock Photo Pictures:

Pixmac pictures

"Pixmac je nejrychlejší, nejpraktičtější a nejspolehlivější mikro fotobanka. Hledáte nejlepší fotografie nebo chcete vaše nejlepší fotografie prodat? Pixmac vám k tomu nabízí ten nejlepší nástroj, s přesnými výsledky vyhledávání..."

Kdo by měl zájem, tak na titulní straně Pixmac.com se v těchto dnech propaguje akce - "Get $500 for 500 pictures", což může také mnohé fotografy zaujmout. Akce ale končí již 28. února, takže nejvyšší čas se zaregistrovat a nahrát nějaké pěkné obrázky do jejich fotobanky.

"From 1st February 2009, all contributors who upload their pictures on Pixmac will get a $500 sales guarantee for 2 years for every 500 approved pictures. If you want to get the cash immediately, you can choose the option to get $100 for every 500 approved pictures..."

Přeji tedy každému úspěšný nákup i prodej fotek na Internetu. Moc od toho prodeje ale neočekávejte, neboť kdo se již nějakou dobu snaží své fotky na Webu zpeněžit, tak by mohl jistě vyprávět o "úspešnosti" :-)

10 comments :

Anonymní řekl(a)...

Já používám shutterstock.com, kde si mi líbí, že mají více jazykových verzí a víc zákazníků. Taky tam mají affilate.

Víťa řekl(a)...

Moc pekny clanek! Jako autora UI Pixmac me tesi dvojnasob! A to mame porad co zlepsovat :)

Anonymní řekl(a)...

Možná je potřeba doplnit, že existuje i přímo česká stránka http://www.pixmac.cz/

Anonymní řekl(a)...

2Zager: Však tak se také pozná každý dobrý projekt a každá dobrá aplikace. Když je něco "hotové", tj. funguje to a dá se používat, tak existuje i dlouhatááánský seznam dalších zlepšení a rozšíření, které se můžou průběžně doplňovat v budoucnu :-)

Ať se daří!

Víťa řekl(a)...

Fiha, ceska verze byla jeste pod poklicou, ale jak se divam, uz neni :-) Berte ji tedy prosim trosku s rezervou, protoze ji stale ladime co se prekladu tyka. Funkcionalita by mela byt v poradku, ale jak rikam, jeste to oficialne venku neni. Nicmene mimo cestiny planujeme i nemcinu a spanelstinu.

Anonymní řekl(a)...

Se omlouvám, jestli jsem něco prozradil s toučeštinou, ale četl jsem o české firmě v článku, tak jsem zkusil pixmac.cz = pro Čechy to nejlepší :D

iGurman řekl(a)...

Chcem sa spýtať. Na svojom blogu mám svoje fotografie, ale sem tam používam aj fotografie-tvz. free foto. Je povinnosťou uviesť v článku zdroj fotografie aj s odkazom na ich web, alebo pri "free" netreba.

Cayman řekl(a)...

2Gabriel: Obecne asi neni potreba uvadet zdroj free fotek, ale zalezi na konkretnim zdroji, jake ma podminky. Nektere free portaly vyzaduji treba jen zminku nekde v paticce stranek, dalsi nechteji nic.

Anonymní řekl(a)...

Cayman: Tipy na další fotobanky a zkušenosti s prodejem fotek, schvalováním, ... najdeš např. tady
http://petr.vaclavek.com/article/528/fotobanky-nakup-prodej-fotek

Anonymní řekl(a)...

Jirko, díky za link, pěkné zkušenosti a shrnutí.

Okomentovat