Cayman Islander | Diary of a Freelance Programmer traveling the world

Cayman Islander's blog - Diary of Freelance Programmer

Chcete se pořádně zasmát? Tak ještě jednou na téma "domény na prodej" v ČR :-)

Go Out of Brain!Už jsem se nechtěl věnovat tématu domén a doménovým spekulantům, ale jak jsem náhodně viděl ty domény na prodej, které se nabízejí na Cenik.cz, tak to musím ještě zmínit, neboť někdy opravdu zůstává rozum stát.

Kam se hrabe na následující doménové spekulanty nějaký "buránek ze Sudet" se svými pár doménami za "pusinku" :-)

Firma KAVVA Creative Star s.r.o. provozuje portál na prodej domén Cenik.cz, kdy je to ta samá firma, která nabízí na doméně Starhosting.cz své spolehlivé internetové služby.

Díky moc "pánko velkomožný", že je možné mrknout přes Who Is, komu patří nějaká doména, příp. kdo má ten správný účet, tak vidí i všechny jiné domény registrované takovou osobou nebo firmou. To je totiž ideální způsob, jak nejlépe zjistit přístup k podnikání a firemní strategii v oboru nákupu a prodeje domén od Prahy, Slaného, Zábřehu, Křelova, České Lípy až po Los Angeles :-)

Jestli se tedy chcete opravdu pořádně zasmát (já jsem několikrát málem spadl ze židle), tak se mrkněte na nabízené ceny domén k prodeji na doméně Cenik.cz (sekce Koupit doménu) a možná se budete smát také. Já slzím smíchy ještě teď a moc by mě zajímalo, kdo jsou ti nakupující. Vypadá to, samozřejmě, na uměle vytočené ceny, na které naletí jen naprostý začátečník, ale přesto...

(Asi to budu průběžně monitorovat a mrknu pak po prodeji nějakých domén na WhoIs, abych se pobavil ještě jednou.)

Screenshot stránek na ukázku:

Ceník domén na Cenik.cz nabízené k prodeji


Čemu nerozumím a kdo ví, tak pomozte objasnit...

Zaujalo mě, že ta samá firma (nebo její majitel), která provozuje výše uvedený domain market, vlastní kromě dalších +500 domén i doménu NSA.CZ, což sice není zaparkovaná stránka plná reklam, ale něco úplně jiného.

Fakt jsem "čučel", když jsem na doméně NSA.CZ viděl okopírovaný kompletní design úvodní stránky a originální logo americké NSA, tj. National Security Agency / Central Security Service (NSA / CSS) z USA, včetně obrázku s odkazem na stránku NSA.gov, což je oficiální stránka této americké instituce.

Linky na NSA.cz (View HTML Site, View Flash Site pod logem NSA) nevedou na stránky NSA.gov v USA, ale na stránky Starhosting.cz, tj. na stránky té firmy poskytující "spolehlivé internetové služby", což patří opět firmě KAVVA Creative Star s.r.o.

Schválně, posuďte "rozdíl" obou stránek :-)

Screenshot stránek NSA.cz a NSA.gov pro studijní účely:

NSA.czNSA.gov


Co to jako má být?

Nevíte někdo, proč, nač, zač a z jakého důvodu to okopírovali? Nechci to nazývat nějakými pojmy dokud nepochopím, že tohle je opravdu možné v ČR.

Copak si může někdo vzít úvodní Web stránku třeba CIA nebo FBI, či US Army a použít to na svých Web stránkách? Vím že ne, proto mě zajímá, o co to jako jde.

Je to vtip? Taškařice? Kreativní přístup k Web designu? Normální podnikání nebo business metoda na českém písečku?

Mám chuť napsat adminovi na NSA.gov, ať to předá právníkům u nich, schválně, jak by to posoudili a kolik by byla "pálka" za těch několik let provozu té kopie loga US firmy na českém Webu ;-)

15 comments :

Pierre řekl(a)...

:) tak jsi mi zpestril odpoledne :) zajimalo by me ktery ucho koupi jazzclub.cz za 60.000 kdyz treba domena jazzovyklub je volna :) atd atd..

podle tohole spekulanstvi muze byt dobrej vyvar, staci jim prodat jednu takovou rocne a jsou zaplaceny na rok vsechny ostatni..jo takle oni tam maji navic i ty super reklamy.. ze bych s tim taky zacal? :-D

ale popravde me tyhle clanky a dalsi informace co jsem docetl, donutili zaregistrovat si domenu, se kterou pocitam do budoucna. nechci za muj vymysleny nazev (ktery uz neni v zadne koncovce volny - na kazde je ale neco uplne jineho) pak vysolit temto lidem horentni sumy.

Anonymní řekl(a)...

hackovani.cz bratru za 30k a strikovani.cz je volna ;)

Cayman řekl(a)...

Možná tu doménu hackovani.cz asi ten prodejce považuje za něco ve stylu "hekování", tj. stránka pro hackery a ne pro babky, co doma háčkují :-)

Mimochodem, ta doména hackovani.cz je přesměrovaná, podobně jako tanga.cz, na stránky Půjčka.cz, o čemž jsem se zmiňoval v příspěvku Tanga, Terryho ponožky...

Každopádně je tam plno podobných "perel" k prodeji za nesmyslné ceny.

Ivan Kutil řekl(a)...

Je to asi 5let zpátky, někdo na svém webu (tušim swebu) prodával prestižní emailové adresy typu nike@seznam.cz, adidas@seznam.cz, microsoft@seznam.cz, nepamtuji si cenu, ale řekl bych že to bylo byl daleko větší stupeň spekulanstvi :)

Cayman řekl(a)...

To je fakt, taky si na ty kšeftaře vzpomínám. Dnes je to podobné tomu, jak někdo chce prodat subdomény na nějakém free hostingu :-)

Anonymní řekl(a)...

Dobrý objev.. Prakticky lze říci, že Cenik.cz je něco jako další Rajsmichu.cz, ale ten humor podává v trochu jiné formě.

Nsa.cz a nsa.gov? wow, what the bloody hell is that?

Cayman řekl(a)...

Jj, takový Rajsmichu.cz :-))

Star řekl(a)...

Myslim, ze bys urcite mel napsat adminovi NSA.GOV, at to preda pravnikum u nich. Splhnes si a mozna dostanes medaily od George Bushe.

Cayman řekl(a)...

Chuť mě přešla hned, jak jsem to napsal a nemíním nad tím vůbec přemýšlet. Opravdu je mi můj čas více drahý.

Jinak, Bush už to stejně má "za pár" :-)

Anonymní řekl(a)...

Mrkni na můj blog. Trochu jsem tě doplnil o menší "zajímavost k zamyšlení".

Anonymní řekl(a)...

Ty domeny na Ceniku se daji koupit za uplne jine ceny nez jsou prezentovany. Takze tem zverejnenym cenam se smeje jen blb, co tomu nerozumi. To mate jak ceny internetove reklamy, bez slevy se na netu dneska asi nic neprodava.

Anonymní řekl(a)...

btw ale to NSA.cz prehnali, to je velkej ulet.

Anonymní řekl(a)...

hm, tak to koukam, nechapu lidi co za to takovy peniz daji.pouzivam i pro laiky co si chteji udelat stranky a jeste vydelavat system a lide jsou celkem spokojeni

Anonymní řekl(a)...

Něco pro Caymana k pousmání :D

http://webtrh.cz/19391-web-trh

Anonymní řekl(a)...

Pěkné, taky jsem se pobavil. Nebylo by lepší nabízet spíše webtrh.net, webtrh.org, webtrh.biz, které jsou dle všeho volné a mají mnohem lepší názvy? Jsou to fakt komici někteří lidi :-)

Okomentovat