Cayman Islander | Diary of a Freelance Programmer traveling the world

Cayman Islander's blog - Diary of Freelance Programmer

Značkové nebo neznačkové notebooky?

Acer notebookAsi jste mnozí také dostali spam od firmy Axton.cz, že? Normálně spam mažu, ale tohle je potěšující zpráva, jak klesají ceny notebooků.

Sice notebook ani já ani nikdo z rodiny zrovna nepotřebuje, příp. až doslouží ten můj stávající, tak bych pořídil něco výkonějšího a možná menšího (ultra-notebook, netbook), ale pro někoho je daná konfigurace určitě dostačující. Kolega právě sháněl něco takového levného a tento nový notebook pod 10 tisíc Kč je přesně pro něj (říkal, že by jen dokoupil větší paměť).

Určitě je to však dost dobrá nabídka pro většinu běžných uživatelů, kteří nemají přehnané požadavky.

Acer Extensa 5210NWLMi za 9990 Kč bez DPH (11888 Kč s DPH):
- širokoúhlý display 15.4" (Crystal Brite), procesor Celeron M520, paměť 512 MB (možno rozšířit), HDD 80 GB S-ATA, vypalovačka DVD±RW, klasická (gigabitová) i bezdrátová síťová karta, faxmodem, zvuková karta, čtečka paměťových karet, TV-OUT, FireWire IEEE1394, slot PCMCIA, čtyř článková baterie, záruka 2 roky

Takže Axtone, dávám tě na SPAM list pro příště, ale Aceru díky za dobré ceny notebooků :-)


Ještě poznámka pro rýpaly:

Kdysi někdo psal v nějaké diskuzi, že "Acer notebooky jsou šmejdy" proti nějakým rádoby "značkovým" notebookům, což si možná někdo může myslet, ale já mám úplně opačné zkušenosti. Několik let jsem používal (musel) "značkové" noteboky IBM (u prvního obrazovka odešla po 1. roce, disk po 2. roce), notebooky DELL, kdy nejprve jsem musel vyměnit disk, poté baterii, díky celosvětovému průseru firmy DELL s vadnými bateriemi, pak paměť, poté měl notebook (stále má) problémy s přehříváním, což je prý normální.

A s notebooky ACER byly někdy nějaké problémy? Zatím jsem o žádných neslyšel! Výhoda je, že jsou levné a kdyby něco, tak je možno kromě 2 let záruky dokoupit i 3 letou. A stejně se žádným Acer NTB, který jsme měli doma nebyly nikdy žádné problémy. Žena už 3 roky používá na běžnou práci jeden Acer, sousedka podobně, jeden známej asi 2 roky a všichni všechno v pohodě - ťuk, ťuk, ťuk. No a já se svým značkovým DELLem řeším pořád něco ;-)

Už několikrát jsem si ověřil, že základem u notebooků i u všech běžných PC je záruka a servis, kdy stačí zavolat a náhradní díl je doma. Nemluvě o tom, že všechno se stejně vyrábí v Číně, Taiwanu, Hong Kongu, kdy klidně bych se vsadil, že nějaké díly dělá jedna fabrika pro všechny výrobce.

Připadá mi proto lepší si raději koupit dva ACER notebooky za 10 tisíc, jak jeden DELL za 30 tisíc, kdy spolehlivost je úplně stejná u obou značek.

Viz také fotky - Dell laptop explodes at Japanese conference:

"For the record, this is a Dell machine - It is only a matter of time until such an incident breaks out on a plane"

3 comments :

Anonymní řekl(a)...

tak musim podripnut, nevime co je to za redaktora ale ked acer su lacne tak potom neviem odkial beries informacie, pretoze lacne su toshiba asus, fujitsu siemens. Naproti co HP a ACER su tie drahsie NTB. a acer ma len ejdinu chybu prehrieva sa, a tym sa casto apina na plny vykon dost hlucny chladic, ale kvalitou su asi najlepsie

Skripi řekl(a)...

mal som MSI, a Toshibu a boli v pohode - Acer sa mi po dvoch mesiacoch prehrieva pri pozeraní filmu tak že po pol hodine noťas vypne... :( takže značka to je "super"

Unknown řekl(a)...

ja som mal ACER...hned od novoty som mal problem s napalovackou. Servis sa k tomu postavil chrbtom. ACER uz nikdy viac..nie su ani lacne ani dobre. Uz 4 rok pouzivam HP a neviem si ho vynachvalit.

Okomentovat