Cayman Islander | Diary of a Freelance Programmer traveling the world

Cayman Islander's blog - Diary of Freelance Programmer

Google Error jako new Google "function"?

Potřeboval jsem něco urgentně najít na jednom odborném Google Blogu - AJAX Search API Blog, kde jsem věděl, že to je popsané. Jaké ale bylo moje překvapení, když jsem narazil na novou Google function. Znáte Google Error?

Google Server Error

Prý, "try again in 30 sec.", ha ha ha. Nešly žádné servery, takže žádné Blog stránky na blogspot.com nebyly dostupné, včetně hlavní blogger.com stránky, přibližně asi 2 hodiny. Což je docela palba, když hledáte něco, co je popsané jen v nějakém blogu na blogger.com a nikde jinde jsem to nenalezl.

Napadá mě, že prvotní idea při zakládání Google byla, že si Larry Page chtěl stáhnout celý Internet na svůj lokální počítač (pak z toho vyšel vlastně Google Index). Takže co tu prvotní ideu zopakovat, když se Google teď hlavně věnuje vydělávání na reklamách Google Adwords, taškařicím s PageRankem, triky s pozicemi ve vyhledávačích,... a co si znovu říci:

"Jak si stáhnu celý Internet na svůj server?"

Možná víte, že jde stáhnout celou Wikipedii, což je jeden projekt na kterém se "bokem" podílím. Je tak možné mít dostupná kompletní data z Wikipedie lokálně (třeba na Intranetu). Takže asi ten náš projekt doplníme také o stáhnutí celého blogger.com, popř. něčeho dalšího :-))

Poznámka: Stejně nejlepší idea, kterou kdo kdy měl, byl úžasný nápad jednoho bývalého kolegy:

"Jak zazipovat cokoliv do 1 Byte?"

2 comments :

Messa řekl(a)...

Ahoj, tvůj blog jsem objevil nedávno a líbí se mi, zameřuje se přesně na to, o čem bych si chtěl číst.

"Takže co tu prvotní ideu zopakovat..." Nemám moc rád články/příspěvky, u kterých k pochopení nestačí pouhé přečtení :) Chceš tím říct, že si Google přerostl přes hlavu a že by se klidně dalo začít s něčím podobným znovu? Nebo nějaký tajný nápad týkající se Wikipedie a blogger.com? :)

Cayman řekl(a)...

Ahoj, taky nemám rád "příspěvky, u kterých k pochopení nestačí pouhé přečtení", neboť nad nimi musím přemýšlet :-)

Ale na druhou stranu, máš to jako s uměním, stejně se můžeš ptát, co tim chtěl básník - malíř - sochař - hudebník... říci.

Myslím si, že Google to s expanzí do všech oborů a technologií přehání - od jednoduchého vyhledávání, přes reklamu, mail,.. až po Google Phone, či operační systém. O produktech jako Google Earth, Picassa, DOC, YouTube, Blogger,... ani nemluvím.

Je mi ale jasné, že tohle nemá možnost takhle dále pokračovat. Jen kolik firem takhle přišlo, či přijde o šanci na trhu? Šance, že Google to zvládne, tu sice nějaká je, ale logicky, když se člověk zamyslí, jaký gigant z Google roste, kolik prospěchářů tam teď k nim leze, jak se "rozjíždí" třeba česká pobočka, tak to nevidím moc růžově.

Napíšu o tomto extra příspěvek.

Okomentovat